A dia d'avui crec que sóm bastant autònoma en el meu aprenentatge, en el sentit que se cercar els recursos i eines per poder tirar endavant en el meu procés d'aprenentatge. Sobre la reflexió del meu propi procés potser és una de les competències que diria que faig més, ja que en les meves pràctiques faig feina de manera bastant autònoma, i tenc al meu costat una persona la qual després m'ajuda a reflexionar en les meves actuacions, si realment jo actuaria de la manera que actuen les demés mestres.... per tant es un treball en el qual hi estic fent molta feina.
A l'hora de reflexionar sobre elements que porten a una bona actuació professional podría dir que som una persona que reflexiona, pensar i tornar a pensar totes les actuacions que realitzo a l'escola. per una part es pot veure d'una manera positiva i per altra banda negativa. El fet que hem repensi tant les actuacions fa que per inseguretat després no les faci o les faci amb dubtes. Potser seria millor fer-les i després tenir un retorn sobre l'actuació realitzada.
A la revisió i accés a altres blocs es bastant nula la meva participació. Es veritat que es una gran font d'informació i aprenentatge, però casi no puc dedicar-hi al meu blog, llavors l'accés als altres es bastant nul.
Arribar a conclusions contrastant la informació amb la teoria es una cosa a millorar per la meva part. Es veritat que amb la tutora del centre sempre he anat arribant a conclusions de perquè l'infant actua d'una manera, que hauriem de fer, quina seria la següent passa...però mai contrastant per la meva part amb un part teòrica, sempre de l'experiència o imaginació del que es podria realitzar.
Per altra banda, sobre la reflexió del propi procés d'aprenentatge, puc identificar els meus punts forts i febles en quant a les meves capacitats. A mida que avançaven les pràctiques identificava en que anava per bon camí i en que havia de millorar. El punt més feble potser seria alhora de expressar el que pens, sent, necessit, sabre queixar-se... ja que amb la meva situació de pràctiques havia de fer-ho. En canvi tota la part de posat, de llei, recursos són els meus punt més fort, però a la vegada a millorar.
Amb les diferents reunions setmanals amb la meva tutora del centre ens anam marcant objectius, metes i propostes per poder arribar al màxim a l'infant que tenim. Sobretot ens repetim una vegada rera un altra, que l'objectiu principal, arribar a les màximes capaticitats de l'infant, no el podem perdre de vista mai.
En quant al propis pocés d'aprenentatge és una cosa de la qual hi sol pensar bastant...si la formació rebuda durant la carrera ha estat suficient, si jo hauria d'haver fer més formació per la meva part, la formació futura després de la carrera...i arribes a concluions que el millor a dia d'avui es seguir formant-se, aprendre noves coses, noves idees, xerrar i observar molt de gent que te un gran bagatge...reflexionar amb ells de dubtes i dilemes....
Sobre el centre, en un primer moment la meva elecció va ser el cnetre on faig les pràctiques per el seu funcionament, manera de treballar, i sobretot a infantil. una vegada arribats, no només corrobor el que sabia, sino que augmenta la meva satisfacció sobre el centre. sobre la reflexió de l'organització del centre no hi entr ja que trob que ells duen molts d'anys funcionant i jo hem limit simplement a demanar tota l'organització interna que es du a terme, com la duen, perquè...però no a reflexionar.
Si que, degut a diferents treballs del practicum, he contrastat el que recull els documents de centre i les activitats que es realitzen, i amb la seva majoria es compleix tot el que els documents especifiquen. per tant és un centre compromés amb el que diuen els seus documents.
La feina dins l'aula està bastant justificades amb els marcs teòrics. Es realitza el treball cooperatiu de manera que fa que els infants sabin arribar a un fi amb l'ajuda de cada un d'ells. Una de les coses que es treballa més és l'aprenentatge significatiu. partint d'allò que han anat acumulant durant els 2 anys anterior, i aprenentatges que ells ja saben, s'intenta aumentar el seu bagatge.
Les bones pràctiques és una de les coses que identifico i reflexion més durant la jornada escolar. Aquest fet es degut a que per la situació que m'ha venguda donada per el centre jo he hagut d'integrar, o ajudar a integrar a un infant dins l'aula, i amb poca ajuda per part de la tutora d'aula. per tant, una cosa que m'he anat fixat i comentant amb la tutora de centre, és la bona pràctica per part seva, de la tutora d'aula de l'infant. Si realment la seva manera de actuar amb aquest infant era l'adequada, si jo ho feria d'una altra manera, com ho feria....sempre desde el respecte i visió de millora.
.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada