Quin és el meu paper dins l'aula?
Des de el meu primer dia de pràctiques jo estic amb un infant amb diverses dificultats, que a la vegada que jo començava ell feia 1 setmana que havia canviat d'escola i començava al meu centre. Ell, al igual que jo, estavem en un procés d'adaptació. La meva tasca ha anat, i anirà, canviant, al llarg del meu periode de pràctiques. Al principi acompanyava a l'infant amb la persona que tenia ell en aquell moment de "referència". Com que estava en procés d'adaptació, i degut a les seves dificultats, al principi no entravem pràcticament dins l'aula, només a fer petites coses com berenar, o fer petites intervencions. A dia d'avui s'ha realitzat un procés de reorganització, i ja hem entrat dins l'aula.
El meu paper dins l'aula és estar amb ell, atendre les seves necessitats emocionals, socials, i fer les adaptacions possibles perquè pugui realitzar la mateixa feina que els demés infants.
I al centre?
Com que no estic com a mestre dins un aula concreta, ja que estic amb aquest infant tot el dia, i anam fent les intervencions, se'n va assignar com a tutora la directora del centre. En aquest cas, a part de les tasques que faig, també faig petites tasques de coordinació, com assistir a reunions de junta directiva, o fer petites reflexions sobre el que veig en el dia a dia de l'escola.
La tasca que jo realitzo es bastant costosa per la meva part, ja que estic realitzant una tasca de mestra de suport, que jo com a mestre d'infantil no tenc totes les eines ni coneixements per fer-ho. Si que per part de l'escola tenc tot el suport de tot l'equip educatiu, i a part vaig fent reunions de coordinació tant amb l'equip directiu, de cicle, tutora d'aula i directora, en aquest cas la meva tutora de centre.
Per tant, es una tasca bastant dificultosa per jo, però per altra banda se que puc extreure molts coneixements, experiències i eines que m'ajudaran a creixer com a mestre. M'ajuda bastant les reunions amb la meva titora de centre la qual m'ajuda molt a reflexionar sobre la meva tasca que faig dins l'escola.
imagin que podria millorar moltes coses de les que realitzo, i poc a poc vaig demanant si les meves intervencions amb aquest infant són correctes o no. Es per això que millorar, podria millorar moltes coses però com que part d'aquest mon és nou per jo, vaig millorant a mida que vaig aprenent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada