dissabte, 14 de juny del 2014

Descripció d'una situació concreta d'aula

El moment el qual vaig a fer la descripció és el moment del bon dia.

 L'aula descrita és la classe de 5 anys. A l'escola, quan són les 9,00h comença a sonar música. És música elegida per els mestres i dona a l'ambient un aire fresc, que fa que entris a l'escola més content i de bon humor. En aquests moments entren els infants i la música sol durar uns 5-10 minuts. De mentres els apres poden estar en el passadís fins que sona el timbre per poder entrar a l'aula. En aquests moments els pares aprofiten per trobar-se, parlar, intercanviar dubtes...de mentres els infants es retroben.  Quan sona el timbre, els pares poden entrar dins l'aula a deixar als infants, parlar amb la tutora, despedir-se de l'infant...poden estar-hi una estona per poder fer les despedides més càlides, i el apre també parlar o comentar alguna cosa al tutor. De mestres els infants poden triar qualque racó, o pintar...ells mateixos coneixen on estan les coses i alhora de començar ho repleguen tot. En aquests moments els pares han de partir de l'aula.

Per iniciar el bon dia, es seuen tots en rotllana, i la mestra agafa una cadira, de les que utilitzen els infants, i seu entre ells. Primer de tot miren quants d'infants falten, per això primer conten quants han vengut a classe, i a partir d'aquí arriben al nombre que falten. També conten quants nins de menjador falten. A la vegada que conten quants en falten, identifiquen qui són aquests infants que falten i els cerquen a unes fitxes per penjar-los al plafó de qui no ha vengut avui.

Una vegada fet, passen a sabre a quin dia de la setmana ens trobem, per això es canta una cançó que duen treballant des de els 3 anys i treballa els dies de la setmana. Quan ho han sabut, ho posen al calendari, i a més, relacionen el dia de la setmana amb que fan aquell dia (psio, anglés, mñusica...). l'horari de classe està dividit en dues parts, abans del pati i després del pati. així per ells es més identificatiu, i estan més orientats.

Tot això es realitza mitjançant la participació dels infants i intervencions de la tutora.

Creènces de la mestra

- Promou la comunicació entre els infants
- Potencia la organització temporal dels infants
- Es produeix una participació activa
- Relació entre els infants i la mestra
- Es donen responsabilitats i càrrecs als propis nins

Podríem descriure es d'una escola oberta, una escola on els apres poden accedir fins l'aula dels infants per acomiadar-los tranquil·lament, parlar amb la mestra...També una escola on es te en compte als pares i la relació que manté amb la mestra. En quant a les actuacions de la mestra, una mestra atenta, observadora, que intenta arribar a cada infant de l'aula, i els escolta.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada