dissabte, 14 de juny del 2014

Reflexió del dia a dia

1. Reflexiona sobre les preguntes següents:

• Què fan els infants en un dia típic? 
Un dia típic a l'escola seria entrar a les 9.00h a la classe, fer el bon dia fins les 9,30h que ve algun especialista (anglés, educació fñisica, música...) fins les 10,30h. A n'aquesta hora es renten les mans i comencen a berenar. Quan acaben de berenar poden llegir contes fins les 10,55 que es surt al pati. Després del apti, un 45 min, entren al bany, es renten les mans i esperen a la següent activitat o especialista. A la darrera hora, de 13-14h es sol fer o jocs matemàtic, o acabar alguna feina que tenen pendent per acabar. Fins les 14h que els apres venen a cercar-los. Això és el cas de la classe de 5 anys.

• Qui decideix com s´ha d´ensenyar i avaluar? 
Com s'ha d'ensneyar i avaluar es decisió del cicle. Les mestres tutores, més les de suport són les que prenen aquests tipus de decisions, a més de consultar-ho amb el claustre.

• Quines estructures, pràctiques o comportaments (meus o de l'escola) els 
ajuden? 
Que sigui una escola oberta, que en la manera de treballar i prendre decisions el pares tenguin una petita aportació, que les decisions es prenguin de manera concensuada i es demani opinió als demés mestres...fa que ajudi a seguir endavant amb una escola de qualitat.

Com estan organitzades les aules, les rutines, els espais, els horaris...? 
Qui les organitza? Qui decideix per on començar i quan acabar? Quan 
sorgeix un problema o un entrebanc dins la jornada, com es soluciona? 

Les aules estan organitzades per dos-tres espais bàsicament. La rotllana, lloc on es seuen epr començar qualsevol activitat, rutina, feina, experiemnts...Les taules on treballen, i qualque petit racó, en el cas de l'aula de 5 anys hi ha el de la biblioteca.
Els horaris bàsicament estan organitzats per jornades de 30 minuts o 1 hora de duració. I de manera que estigui estructurat amb abans del pati i després del pati.

L'organització de les classes les du la mateixa mestra tutora d'aula, que s'encarrega de anar fent el dia a dia de l'aula. En cas de sortir entrebancs és ella mateixa que ho soluciona, canviant les activitats d'hora, demanat ajuda externa o de suports...i seguint amb el dia a dia.

• Com interactuen els infants? Col·laboren i treballen junts? Com s'ajuden 
a aprendre? 
Els infants estan amb interacció constant entre ells tot el temps. A totes les activitats, al pati, on es trben a un ambient més lliure. Podem torbar interaccions entre ells cocnretes a moments com a psico, on qualque infant li fa por passar per qualque banda i un altra li dona sa mà. O infants que li costa posar-se les sabates i un altra l'ajuda. Son interaccions de coses quotidianes, però plenes d'aprenentatges.

• Com interactuen amb el mestre/a? 

La mestra està en constant interacció amb ells, i ells amb ella. per qualsevol cosa saben que han d'acudir a la mestra, tant pregunta, dubte o simple abraçada. Sobretot a la rotllana, la mestra demana molt als infants, fa que xerrin, li contin i expliquin coses que necessiten contar en aquell moment.

• Com s’interactua amb les famílies? 
Amb les famílies s0esta en constant contacte, sobretot a les entrades a l'escola, i menys a les sortides, però també hi ha qualque interacció puntual. S'utilitza bastant el plafó epr comunicacions generals amb elles.

• L’escola té previst un pla d’acollida als infants? Com és aquest pla? 
Existeix un pla d’acollida pels mestres? 
L'escola disposa del pla d'acollida dels infants de manera que sigui gradual. Es a dir, de manera que els infants facin una adaptació gradual, quedin de menys temps a més temps a l'escola, fins que ja queden tota la jornada escolar.
En quant als mestres, en prinicpi, i per lo que jo he pogut observar, no hi ha cap pla d'acollida. S'intenta informar de la dinàmica escolar, però es fan tantes coses que es casi impossible explicar ben bé com són les coses a l'escola, així que mitjançant la marxa es van esbrinant i contant. Potser seria un punt a tenir en compte.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada