dilluns, 9 de juny del 2014

Lectura Perrenoud

Després de la lectura: Perrenoud, P. (2007). Diez nuevas competencias para enseñar. Barcelona: Graó
  1. Recupera la descripció del teu mestr@ ideal i reflexiona:
    1. Quines de les competències assenyalades a la lectura té el teu mestr@ ideal?
- Organitzar i animar situacions d'aprenentatge: és imprescindible que el mestre crei situacions on els infants siguin els mateixos protagonistes del seu aprenetatge. sabre treure profit de cada situació que es planteja a l'aula, crear projectes on ells siguin els mateixos creadors i el desenvolupin. 

- Gestionar la progresión de los aprendizajes Gestionar la progressió dels aprenetatge: el mestre ha de seguir el procés que segueix tot infant, i ha de sabre avaluar el seu procés d'aprenentatge

- Elaborar i fer evolucionar els dispositius de diferenciació: per tal d'arribar a tots els infants sense fer cap tipus de diferència entre ells, adaptant a les necessitats de cada un d'ells.

- Fer feina amb equip: és molt important que el mestre sabi fer feina amb equip, ja que a l'escola no només és ell amb els seus infants, hi ha altres mestres, i intervencions de molts altres especialistes, i es molt necessari fer feina amb unió i equip

- Informar i implicar als pares: el mestre ha de tenir una comunicació fluïda amb els pares, i ha de sabre treure profit de les seves habilitats. La participació dels pares a l'escola es fundamental per poder unir els tres eixos escola-familia-infants.

b. Quines no té i, després de la lectura, hi afegiries?

- Participar en la gestió de l'escola: és important participar que la comunitat educativa tengui una participacióa ctiva amb el barri, i utilitzi els serveis que aquest ofereix.

-Utilitzar les noves tecnologíes: de cada dia és més important utilitzar les TIC per dur un bon desenvolupament integra de l'infant.

-Afrontar els deures i els dilemes ètics de la professió: ha de sabre afrontar problemes de la comunitat educativa que afectin al sistema escolar.

- Organitzar la pròpia formació continua: el mestre ha de ser un mestre amb formació continuada, ja que cada vegada sorgeixen nous estils, metodologies...i ha d'anar renovant la seva formació complementària.

  1. Defineix a un mestr@ competent
Un mestre competent és aquell que sap adaptar-se a les situacions que ocorren en el dia a dia de l'escola, que sap afrontar les problemàtiques i sap utilitzar les eines pertinents per resoldre els conflictes. a més, un mestre competent sap dur a terme les competències bàsiques necessàries per poder fer una bona pràctica educativa.


  1. Escriu cinc coses que vols/pots millorar com a futur mestr@ que t’hagin sorgit mentres llegies la lectura.
- Utilització de les noves tecnologíes
- Participar en la gestió de l'escola
- Informar i implicar als pares
- Vompartir experiències amb altres docents
- Utilitzar tot recurs del barri

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada